tirsdag 21. april 2015

Første besøk hos Myrvold Gartneri

Siden jeg trengte både gjødsel og litt kalk, så tok jeg en tur innom Myrvold i dag.  Og der var det kommet fram masse planter!

Jeg gikk en runde blant staudene og som vanlig hadde de en god del snadder-planter.  Det var lewisia og saxifragia, flere fine kubjeller og mange flotte primulaer.

Jeg lot meg friste til å ta med ei rød kubjelle, det har jeg ikke fra før og jeg tror også at jeg har en god plass til den. I tillegg fikk jeg med meg ei agurkplante, i fjor var jeg for seint ute, så da var de utsolgte.




I år hadde de også en del potter med soldanella i blomst.  Dette er ei plante som jeg har prøvd å få til de siste 2 årene.  I fjor sådde jeg den igjen og denne gangen klarte den å etablere seg bra før vinteren.  I tillegg fikk jeg ei plante og nå har jeg tre planter som alle står veldig fint.  Foreløpig har de ingen knupper, men det kommer sikkert.  Så hadde det ikke vært for det, så skulle jeg kjøpt ei plante i dag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar