tirsdag 14. april 2015

Eranthisen blomsterer!



I går kom jeg hjem etter en dag med sol og mye snøsmelting og tok en tur rundt huset.  Svært mange steder var blitt snøbare, men også der det fortsatt lå litt snø, tittet eranthisen fram.

Det er helt utrolig hvor fort denne knollen kommer opp med store knupper når først snøen slipper taket.  Her var det helt hvitt av snø dagen før.



Og her har det også kommet flere, denne gule blomsten er virkelig en gledesspreder på væren!

Og den sår seg selv og blir stadig flere.  Jeg vet at den kan bli litt voldsom, men siden jeg bare har hatt den noen få år, så er det langt fram til det.  Når frøene er moden skal jeg kaste noen under noen busker hvor den kan få spre seg helt uhemmet.
Jeg gleder meg virkelig til at det blir flere av disse!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar