onsdag 20. mai 2015

Nye vårblomster

Det dukker stadig opp nye blomster i hagen, men det går egentlig litt sakte.  Samtidig er jo det veldig bra, det hadde vært trist om våren var over på et blunk.  Så det er noen fordeler ved at det er kaldt om dagen.
Nå skal vi på ferie ei uke og da skjer det sikkert mye mends vi er borte.  Det blir spennende å se.  Heggeblomstene har begynt å springe ut, de står nok flott når vi kommer tilbake.
Her er en liten primula som jeg fant i dag, nydelig liten gul en, jeg aner ikke navnet.
Her er en annen av mine vårfavoritter, Hacquetia epipactis, gulskjerm på norsk.  Den er danner fine tuer og sår seg litt slik at jeg stadig kan grave opp planter som kan gis/byttes bort.
Og her kommer en primula som jeg har sådd selv, jeg tror at det er Primula chionantha.  Den sådde jeg på vinteren 2012 og den har aldri blomstret før, dette blir virkelig spennende.
Og til slutt, denne tulipanen er jeg også virkelig spent på.  Jeg finner ingen notater om hva dette kan være, men den er veldig søt allerede nå.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar