fredag 15. mai 2015

Første gressklipp

I dag klippet jeg gresset, det tror jeg må være første gang før 17. mai.  Det var selvsagt ikke veldig langt, men siden det er meldt mye drittvær de nærmeste dagene, så var det greit å få det gjort.
Og nå er det flere veiser som blomsterer.  I tillegg til den vanlige hvitveisen, som jo er så nydelig, blomstere en blå anemone nemorosa som jeg har fått av Magnar.  Han kjente ikke navnet på denne, men flott er den.
Og så er det anemone nemerosa 'Green Fingers', en morsom liten sak.  Det virker ikke som den sprer seg særlig mye, men den kommer i alle fall med noen flere blomster hvert år.
Gulveisen, anemone ranunculoides, vokser vill flere steder i Norge, her har jeg aldri sett den.  Jeg har også en halvfylt en, men den blomstere ikke ennå.
Og så en morsom en som jeg fikk av Liv i 2013, anemone nemerosa bracteata pleniflora.  Den ser ut til å trives, blir litt større for hvert år.
Men den flotteste synes jeg fortsatt er den fylte hvitveisen, anemone nemerosa 'Vestal', helt nydelig er den der den står helt hvit.  Den kommer noe seinere en den vanlige hvitveisen, og det gjør jo de fleste andre veisene også.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar