onsdag 13. mai 2015

Blonstring i kveld

Nå kommer det flere og flere blomster i hagen, her er noe akkurat i kveld.
Denne gule primulaen har jeg sådd selv, den ble absolutt ikke slik jeg trodde, men er veldig fin allikevel.  Den er blomsterrik og sår seg dessuten selv.
Her en aurikell som jeg har fått, også den veldig blomsterrik og den utvider seg litt hvert år.  Den bør jeg nok dele i år.  Aurikler bør deles gangske ofte og jeg har aldri delt min.
Her en til som jeg har sådd, steinkarse, Aethionema oppositifolia.  Dette er en typisk steinbedplante og nærsyntplante.  Jeg må innrømme at jeg er litt svak for slike små juveler.
Til slutt en liten julerose som har sådd seg selv og som jeg plantet bakerst i skyggebedet.  Jeg hadde egentlig glemt denne helt, men husket den jo når den sto der i blomst.  Og blomsten er jo helt nydelig.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar