lørdag 30. mai 2015

Regn - regn - regn - drivhus

I dag har det regnet absolutt hele dagen, og i tillegg har det vært kaldt, bare ca 7 grader.  Dette er slett ikke slikt vær en ønsker seg i slutten av mai.  Men da fikk jeg i alle fall flyttet alle pelargoniaene ut fra kjelleren og inn i drivhuset.  Drivhuset er bitte lite og brukes bare til tomater og agurker, men på våren blir det også fylt opp med overvintringsplanter.

Siden vi var på ferie ei uke rundt pinse, har jeg ventet med å flytte ut de siste potten fra kjelleren.  Det har vært en kald mai med flere frostnetter og jeg har ikke satt inn varme i drivhuset denne våren.  Men nå kan det umulig bli mer frost og siden det er skyet så blir overgangen fra kjellerlyset til dagslys litt mer human.  Og nå er det temmelig fullt der ute :-)



Begoniaer og agapantusene har stått ute lenge i drivhuset og de kommer fint.  Også de to georginepottene har blitt fine den siste uka.  Og i år har jeg også sådd litt sommerblomster, jeg er stuadegal og pleier aldri så slikt.  Men det er jo lov å ombestemme seg.  Disse ble priklet for ca 3 uker siden og de kommer veldig bra nå.

I fjor fikk jeg ei plante av Cleome, pradisspinner, og den ble så fin.  Og da jeg fant frø av den hos Garden Living, så kjøpte jeg både de hvite og de rosa.  Planten fra i fjor har jeg overvintret i kjelleren og det ser også ut til å ha gått veldig bra.  Så nå blir det spennende å se om det har noe for seg å ta vare på plantene over vinteren eller om jeg like godt kan så dem hvert år.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar