tirsdag 30. juni 2015

Blomstereng på taket

Det er ganske utrolig hvordan villblomstene har klart å frø seg til tovtaket!  Opprinnelig var det bare gress på taket, men det skulle en nesten ikke tro. Prestekragene står flott nå, men jeg kan ikke la dem eller de andre blomstene få frø seg ned i hagen.  Så i dag har jeg slått taket på garasjen.  Der oppdaget jeg at tiriltunga hadde etablert seg sammen med kløver og andre planter.  Det er mest prestekrager på taket over stua ved terrassen, og der venter vi nok litt med å slå, det er jo bare så vakkert.


I tillegg til slåtten på taket har jeg fått plantet om alle frøplantene som jeg sådde i vinter.  De fleste har kommet seg fint og nå har de fått større potter og alle har kommet ned i barnehagen. 

1 kommentar:

  1. Så idyllisk og fint med prestekrager på taket! Ha en riktig fin sommerdag. Hilsen Inger Johanne, med bloggen ellevesmaatroll.

    SvarSlett