tirsdag 1. mars 2016

Tomatene ble sådd på søndag



Da er tomatene sådd :-)  Jeg håper bare sesongen blir noe bedre enn i fjor.  Da ble det for lite sol og for kjølig, selv i drivhuset.  Tomatene ble modne veldig seint og de ble heller ikke så gode som de pleier.  Tomater trenger tross alt en del sol for å bli søte og gode.

I år har jeg også sådd sorten hundreds & thousands, jeg fikk frø fra Gunn Hals Apeland i forfjor, hun som det står en artikkel om i siste Hagetidend.  Men jeg glemte å så dem i fjor, så i år skal jeg i alle fall prøve dem.

Dette er en ampeltomat som klarer seg fint på friland og som får et vell av små søte tomater.  Jeg har snakket med flere som sådde den i fjor og som var veldig fornøyd.  Det kommer en masse små tomtater hele tiden og de er skikkelig søte.
Plantene blir store så jeg tenkte å ha dem i bøtter som jeg setter opp på ei kasse eller lignende.  Jeg tror at de blir for store til å henge opp.  Så da er det bare å håpe at det blir like rikelig med tomater som på dette bildet som jeg stjal på nettet.

I tillegg har jeg sådd Black Russian, Flame og et par til.  


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar