mandag 29. august 2016

Plantebytte er kjempegøy!

I går hadde Ullensaker hagelag plantebyttemøte.  Det regnet litt i begynnelsen, men det skremmer ikke bort hageentusiaster.  Vi sorterte, diskuterte og merket planter i regnevær.


Og det ble mange planter denne gangen også.  Slike byttemøter anbefales virkelig, her er det mange godbiter å få tak i og mange planter som sjelden selges i gartneriene. 

Heldigvis ga det seg med å regne før vi startet opp, det blir alltid litt hyggeligere når vi slipper paraplyer og regnfrakker.

Folk dro hjem etter noen hektiske og litt kalde timer med mange fine planter.  Her var det en sjelden clematis, en flott podophyllum (fotblad), fandens spaserstok og mye mer.  Det er bare å leite og det gjør jo folk :-)

I tillegg var det en liten auksjon hvor folk kunne kjøpe noe av det mest spennende og der ble det også flere kupp.  Og litt inntekter til kassa i hagelaget. 


6 kommentarer:

  1. Ja, det går bedst uden paraplyer. Vi var også på plantemarked i lørdags, og selvom jeg ikke havde en ønskeseddel med, kom der alligevel nogle planter med hjem.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg fikk også med meg litt, det er nesten ikke til å unngå :-)

      Slett
  2. Høres gøy ut, her på Haugalandet tror jeg alle hageselskapene har sine plantebyttedager/planteloppemarkeder om våren, men vi skulle kanskje hatt på denne tiden også. Ha en fortsatt fin dag, her regner det, hilsen Ingeborg

    SvarSlett
    Svar
    1. Tidligere hadde vi også bare byttemøte på våren, men de siste årene har vi hatt på høsten også. Det er veldig populært og de fleste av oss får jo en del ekstra planter i løpet av sommeren. Hos oss er det opphold, men kaldt i dag. Ha en fin dag du også!

      Slett
  3. Så spennende, og sikkert veldig hyggelig! Jeg må nok melde meg inn i hagelaget jeg også ser jeg! Ha en fin uke!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det anbefales virkelig, jeg har vært medlem i mange år og synes at det gir masse. Det er så hyggelig å treffe andre med samme interesse

      Slett