tirsdag 16. august 2016

Plutselig ble det et nytt bed i hagen

Av og til må det litt endring til i hagen.  3 mikrobiotaer hadde blitt alt for store til tross for mye klipping de siste årene.  I tillegg virker det som om de har tatt nesten knekken på en skjærsmin som sto midt inne blant dem.  Derfor bråbestemte jeg med for å fjerne dem på lørdag,  De er enkle å grave opp så da ble det plutselig et nytt bed i stedet :-)

Det ble en skikkelig haug med søppel, fikk heldigvis hjelp av mannen med å fjerne dette :-)

Litt oppretting av kanter mot plenen og litt ny jord, og så var bedet klart.

Og på søndag var det hagemarked på Hamar i regi av Staudeklubben Miøsen, og da ble det selvsagt med flere spennende planter hjem.  Både Gerbianska, Geir Moen, Peter Tallbo og Garden Living hadde mye spennende til salgs.  Og når jeg hadde et tomt bed så var det også veldig gøy å handle.

Primulaen midt i bildet har jeg sådd selv, primula forbesii.  Den varigerte planten til høyere er en virginialeddblomst, Physostegia virginiana 'Variegata', kjøpt hos Garden Livning.

Det ble plass til flere primulaer og kubjeller og mye annet.  Med alle plantene jeg hadde stående fra frøsådden i vinter, så bedet ble fort fylt opp.  Jeg gleder meg til dette gror til.


1 kommentar:

  1. Det var smart at have et bed klart før plantemarkedet - eller måske lidt for fristende.

    SvarSlett