lørdag 23. september 2017

Høsten har kommet

Det ble en fin dag i hagen i dag, skyet, men ikke regn.  Jeg fikk beskjært et par trær og fjernet noen greiner på et par busker som stengte for stiene i hagen.  Og ellers ble litt rydding rundt omkring.

Jeg har sett mange vårblomstrende stauder komme med nye blomster på høsten, men pulsatillaen har jeg ikke opplevde det med.  Men denne har virkelig satset på at våren er her.

Kinasøten har startet blomstringen, den er nydelig, men jeg burde ha flyttet noe av den.  Den står ved terrassen og der er vi lite på denne tida.  Men nå er det for seint å flytte den i år, må prøve å huske det til våren.

Nydelig farge på vilvinen nå, men det holder nok bare noen få dager til så detter bladene av.

En klematis har også fått noen ekstra blomster nå på høsten.

Calceolaria mexicana trodde jeg var en sommerblomst, men har nå funnet ut at den er toårig.  Den har i alle fall satt frø og nå lyser den virkelig opp i hagen.

Clematis Blekitny Aniol blomstrer fortsatt litt, men er nok snart ferdig for i år.


Og det er mange flotte høstfarger nå, denne lille busken, Stewartia pseudocammelia,  har begynt å bli litt rødlig.


4 kommentarer:

  1. Jeg trodde først det var sitroner. Artig. Ha en fin søndag, hilsen Ingeborg

    SvarSlett
    Svar
    1. Den lyser skikkelig opp, nå er jeg spent på om den selvsår seg :-) Ha en fortsatt fin søndag du også!

      Slett
  2. Hei Lisbeth.
    Høsten er kommet. Litt vemodig. Særlig når vi ikke har hatt noen sommer i år. Kinasøte er flotte. God søndag til deg.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, høsten har helt klart kommet og sommeren ble nok ikke helt det vi hadde håpet, men slik er det jo her i nord. Ha en fortsatt fin søndag du også!

      Slett