onsdag 14. juni 2017

Tålmodig må en være

Nå virker det som om vi skal få litt sol og varme, det tror jeg blomstene kommer til å like også.  I dag har jeg pottet om en hel del staudespirer.  Mange har fått alt for store røtter til at jeg får priklet dem, men da har jeg i alle fall delt rotklumpen og plantet om i litt mer næringsrik jord.  Og så er det bare å håpe at de tåler behandlingen.

Rart hvor glad man kan bli av en liten blåklokke!  Campanula saxifraga sådde jeg i 2014 og nå har første blomsten kommet, herlig.  Planta har mange knupper så jeg tror den kommer til å bli fin.

Cypripedium flavum kjøpte jeg i 2011 og den blomstret første gang i 2013, og i år kommer den også med ett skudd og en blomst.  Denne blir nok aldri plagsom :-)  Men fin er den og i år er den først i blomst av orkideene.

Nå begynner også etasjeprimulaene å blomstre, selv om de ikke er store så er de flotte!


Med litt varme fremover så har vi mye å glede oss over!


4 kommentarer:

  1. Hei. Flotte bilder. Primula trives ikke så godt her, av en eller annen grunn. Blåklokke har jeg også, min står med knopper enda. Ønsker deg fine dager i hagen.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvarSlett
  2. Vakre stauder som kommer nå!

    SvarSlett
  3. Det er nemt at så stauder, det rigtige arbejde kommer først, når de skal prikles. Nej plagsom kommer du nok aldrig til at kalde din orkide.

    SvarSlett
  4. Ja, blåklokker er vakre...
    Ha en fin kveld, hilsen Ingeborg

    SvarSlett