onsdag 6. juli 2016

Martagonliljene i full blomst

Stadig flere martagonliljer kommer i blomst, noen navnløse og noen som jeg vet hva heter.  Uansett er de nydelige.  Og de tar ikke opp noe plass, de rager gjerne over staudene.


Dette er en av de navnløse.  Jeg tror at jeg har fått den av ei hagevenninne for flere år siden, men mer vet jeg ikke.  Uansett er den utrolig fin.



Denne har navnet Lilium martagon mrs R. O. Backhouse, flott navn til en nydelig lilje!

Liljene er også populære blant humlene!

Denne nydelige røde med en del gult i heter Dalhansonii.

Og denne rosa navnløse har ganske små blomster i forhold til de andre.


3 kommentarer:

  1. Hei Lisbeth

    Flotte martagoner - de ser ud til at trives godt hos dig!

    Ha en dejlig dag

    SvarSlett
  2. Flotte billeder - den prikkede kunne godt ligne albiflorum.

    SvarSlett
  3. Magiske Martagon! Jeg er så glad i dem. Mange fine sorter du har i hagen din. Har nylig trykket på flere knapper for Martagon på nettet. Kan jo ikke få nok av de.
    En nytelse å se dine.
    Jannicke

    SvarSlett