onsdag 17. oktober 2018

Jeg blir bare mer og mer glad i høsten

Selv om det har blitt tidligere mørkt og det noen dager nesten ikke er lyst, så er høsten en flott tid.  I hagen har det eksplodert i farger noen uker nå. 

Ornesbjørka tror jeg aldri har vært så gul som i år.  Nå har det meste av lauvet falt av, men fortsatt litt igjen.

De fleste hostaene har frosset og blitt helt brune, men de som står litt lunt har fått nydelige farger.

Jeg er ikke så glad i rhododendron, men azaleaer liker jeg bedre og bedre.  Nå har alle mine fått flotte høstfarger.

Mange heucheraer er flotte lenge enda, denne har bare blitt enda mer rød enn tidligere på sommeren.

Urtidstreet, Metasequoia glyptostroboides 'Chubby', har blitt helt brunt, men det er jo også vakkert.

I vår hage er det ikke mye blomstring igjen, men denne aster dumusus 'Starlight' er skikkelig flott nå, og den står nok en stund til.


Disse bjørkene og rognene står utenfor grensen vår, men det gjør jo ingenting, nytes kan de ei kort stund til.

Og hvordan denne solsikka har klart å bli så kraftig oppe på taket i år med den tørken, det fatter ikke jeg.  Alt annet ser dødt ut, men den stråler.

5 kommentarer:

  1. Billedet af de store birketræer fanger virkelig efterårsstemningen anno 2018. Jeg gætter på, at vi også nyder efterårsfarverne i år ekstra meget på grund af det turbulente haveår, vi har haft. Det er som at komme i sikkerhed på bredden af en sø efter en farlig sejlads.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei! Det har du nok helt rett i, det har virkelig vært en slitsom seilas

      Slett
  2. Usedvanlig flotte frager i år, ja. Bare å nyte!

    SvarSlett
  3. Wow! Flotte farver. Håber du nyder det hele inden det forsvinder.

    Rigtig god søndag!
    hilsner fra Ulla

    SvarSlett
  4. Enig med deg Lisbeth - høsten er fantastisk vakker!!!

    SvarSlett