lørdag 18. april 2015

Blåveisbarna blomstrer!

I dag oppdaget jeg de første blomstene på de små hepaticaene som jeg har i barnehagen.  Dette er frøplanter av en hvit blåveis som i flere år har sådd seg veldig bra.  Siden avkommet blir i forskjellige farger, tar jeg småplantene og setter i barnehage til de blomstrer og ser hvordan de blir.  Og i dag blomstret 3 med hvite blomster og en i lilla.  Normalt pleier de fleste å bli rosa/lilla, så mange hvite har jeg ikke hatt før.
Og flere står med knupper, så dette blir spennende.  Dette er fine bytteplanter ut over sommeren.  Og noen skal helt sikkert få plass i hagen også.
Fortsatt er det mange som ikke kommer til å blomstre i år, her er det bare å smøre seg med tålmodighet.  Fra jeg finner frøplantene, tar det alltid minst 2 år til blomstring.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar