lørdag 12. desember 2015

Frøliste 2015

Hvert år samler jeg frø fra staudene i hagen.  Noen til eget bruk, men de fleste brukes til bytting og til innsending til frøklubber.  Nå har jeg gått igjennom restbeholdingen og hvis noen er interessert i noen av disse frøene, så send meg gjerne en mail til lisbeth.hof@gmail.com.

Alle frøene er samlet i 2015 i egen hage og jeg kan ikke garantere at alle er frøekte siden alt har gått etter naturmetoden :-).  Jeg bor i sone H5 så alt er i alle fall hardført opp til den sonen.

Så her er overskuddet fra årets frøsamling:

Aconitum vaginatum- ligner en liten tyrihjem, blå ca 30 cm høy
Allium cernuum -prærieløk
Akeleie, blå, lav
Akeleie, rød/hvit, halvhøy
Androsace albana
Androsace carnea alba - hvit blomst, steinbed  TOMT
Cephalaria gigantea - gullknapp, ca 2 m høy
Drymocallis rupestris - hvitmure, ca 50 sm høy
Eryngium alpinum - alpestikle, stålblå blomst, ca 60 cm høy
Fritillaria meleagris - rutelilje
Gladiolus caucasicus - staudegladiol
Glaucidium palmatum   TOMT
Knautia macedonica Mars Midget
Lathyrus vernus - vårskolm blå/lilla, ca 40 cm høy
Lilium martagon - fargeblanding
Lillium martagon Claude Shride - martagonlilje  TOMT
Lychnis x arkwrightii Vesuvius
Meconopsis betonicifolia - blå valmuesøster
Meconopsis betonicifolia alba - hvit valmuesøster
Meconopsis sp - valmuesøster mørk lilla
Paeonia veichii - pion
Pulsatilla alba - hvit kubjelle  TOMT
Pulsatilla alpina ssp apiifolia - nydelig gul kubjelle
Scabiosa Blue Butt
Silene zawadskii
Taraxacum albidum - hvit løvetann  TOMT
Trollius chinensis

Jeg bytter gjerne mot andre staudefrø hvis du har noe som jeg er interessert i, hvis ikke så tar jeg kr 5 pr pakke eller kr 20 for 5 + kr 15 for porto/konvolutt..


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar