fredag 4. november 2016

De siste løkene og den første snøen

I dag kom den første snøen, foreløpig er det heldigvis ikke så mye.  Og i dag kom også de siste løkene i posten, heldigvis var det heller ikke mange, bare 2.  Jeg lot meg friste til å kjøpe 2 spennende liljeløker på facebook, jeg visste jo at det var lovlig seint å kjøpe slike nå, men vi får håpe at det går bra.

Dette er bilde av den ene, lilium makliniae.  Den så bare så lekker ut at den måtte jeg prøve.

Det var heldigvis ikke mye tele i bakken, bare litt helt på toppen, så det gikk greit å grave to hull til disse løkene.  Men nå blir det ikke flere løker i år.  

Det er vakkert ute, men det er ikke lengre tida for løker.  Nå får snøen bare komme!



6 kommentarer:

  1. Hei Lisbeth

    Lilium makliniae er lækker, den havde tidligere det ry at den ikke kunne vokse udenfor sit oprindelsessted i Indien. Godt at de ikke ved det selv:)

    God fornøjelse!

    Ha en dejlig helg

    SvarSlett
    Svar
    1. Da får jeg bare håpe at den aldri får vite det heller:-)
      God helg til deg også!

      Slett
  2. Liljen er bestemt lækker. Min erfaring er desværre, at den ikke holder ret længe i haven, så man skal nyde dens skønhed, mens man har den.

    SvarSlett
    Svar
    1. Synd at du har den erfaringen, men jeg får jo bare håpe at den vil trives. Det er jo ikke alle planter som vil det dessverre!

      Slett
  3. Lykke til med lekre liljer! Ja, nå er jeg glad alle løkene er i bakken.

    SvarSlett