fredag 25. november 2016

Foringsbrett på vinduet

Jeg kjøpte meg et nytt foringsbrett til å feste på vinduet og var veldig spent på om fuglene ville komme helt inn hit.  Og det gjorde de, i alle fall blåmeisene.


Jeg hang det opp for ei uke siden, og hittil har jeg bare sett en kjøttmeis som har turt å lande her, mens det er flere blåmeis som våger.  Nå har de også begynt å bli så trygge at de slår seg ned å spiser her.  Til å begynne med snappet de bare foret og fløy vekk.

Jeg har brukt rensede solsikkefrø og nøtter her - tenkte at det kunne friste litt ekstra :-)

Jeg kjøpte dette på Biltema og det anbefales ikke.  Det var billig, bare kr 49,-, men sugekoppene var ikke festet på brettet og de var så og si umulige å få på plass.  Som dere ser så ble det en sprekk i plasten da jeg prøvde å dytte den ene sugekoppen på plass.  Den siste sugekoppen måtte jeg skjære litt til.  Men når jeg endelig fikk det opp så har det hengt der, både med kuldegrader og varmegrader, så det er jo positivt.


1 kommentar: