mandag 9. januar 2017

Frø, frø og atter frø

I kveld sås de siste staudefrøene, unntatt de som er bestilt fra Dansk Primulaklubb for de har ikke kommet ennå.  Det ble 59 potter med forskjellige frø, og det er langt over det jeg burde ha sådd.  Men som de sa på gartneriet da jeg var innom for å kjøpe mer såjord: Det er et luksusproblem.
Jeg er ikke så sikker på det - når våren kommer og mye av dette spirer så blir det mye som skal prikles og ikke minst passes på med vann. 

Lista over hva jeg har sådd ligger som egen side over her og det ble ganske mye forskjellig.  I tillegg kommer det forhåpentligvis 7 forskjellige primulafrø fra Danmark.

I dag klarte jeg også å la meg friste til å bestille noen frø av sommerblomster.  Normalt sår jeg ikke sommerblomster, men jeg tror nok at jeg skal få mye tid til slikt fremover ......
Jeg var innom nettbutikken til Garden Living og lot meg friste av disse:

Blomkarse Prince Charming

Blomkarse Empress of India

Californiavalmue Ivory Castle

Kornvalmue Mother of Pearl

Stemorsblomst Frou Frou Miixed

Og til slutt valmue Ladybird

Etter å ha gått igjennom utvalget deres så synes jeg faktisk at jeg var ganske flink til å begrense meg her.


2 kommentarer:

  1. Ja hvor er det svært at begrænse sig, når der nu er så mange fantastiske stauder😀 Det er nu også nogle fine sommerblomster du har ladet dig lokke af.
    Mvh
    Lene Jensen Bedstemorshave

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg håper at disse sommerblomstene blir fine inne i mellom staudene. Og de fleste skal sås direkte ute og det gjør jo ting enklere :-)

      Slett