torsdag 9. mars 2017

Det gror i kjelleren

Det er ikke mye vårfølelse her om dagen, i natt kom det enda mer snø.  Og da må en jo bare kose seg med det som er mulig.  Jeg klippet ned noe av pelargoniaene som har stått under litt lys i kjelleren i hele vinter.  Da ble det noen stiklinger og noen ble satt i potter.  Jeg aner ikke hva jeg skal med dem, men hvis de setter røtter så går det vel forhåpentligvis an å få gitt dem bort :-)


Og jeg har satt på flere timer med lys på pelargoniaene.  De får litt mer vann og også litt næring i vannet i dag.  Jeg håper at de kanskje kan stå med knupper når våren kommer for alvor.  De har forresten hatt noen få blomster i hele vinter.  Dette er enkle og greie planter å overvintre så sant man har en plass å sette dem.


Ellers har jeg sådd litt sommerblomster for første gang på mange år.  Stemor har jeg aldri sådd før, men falt for noen frø hos Garden Living.  De er litt fylte og i mange farger.  Småplantene ser ut til å trives der de står.


Blodbegerspirene er jeg mer i tvil om.  De står på stedet vil og har gjort det lenge.  Jeg vet at de er trege til å begynne med, men det får da være grenser.

Staudefrøene står fortsatt ute og der skal de nok få stå en stund til.  Jeg pleier å ta dem inn rundt påsketider og det blir sikkert til det i år også.  Det kan være vanskelig å få plass til alt hvis det tas inn til drivning for tidlig.  Tror ikke jeg blir særlig populær hvis det står potter overalt her i  huset.

 

1 kommentar: