lørdag 29. april 2017

Kald vår

Det er så kaldt om dagen, for ikke å snakke om natta, at det skjer utrolig lite ute.  Men våren må jo snart komme.  På mandag kom det 30 - 35 cm snø og den ligger det fortsatt mye igjen av.  I dag smeltet noe, og jeg håper resten blir borte i løpet av et par dager.  Litt vårsteming i dag, men det kommer kuldegrader til natta igjen.

Julerosa har stukket opp igjennom snøen igjen og står veldig flott nå.  
Den kom seint, så ikke rart at den klarer seg fint.

Knuppene på denne pulsatillaen har ikke utviklet seg stort, men de er bare så utrolig flotte med alt håret.

Primula marginata har kommet med noen få knupper, litt varme nå så står den i blomst.

Noen krokus er nesten ferdigblomstret, mens andre dukker nå fram når snøen smelter.

Ellers har jeg endelig fått plantet georgineknollene og skaugumbegoniaene i dag.  Det burde jeg har gjort tidligere, men det har liksom ikke blitt noe av.  Men nå står de i alle fall i drivhuset og klarer vel natta uten varme der.  Kanskje det blir mulighet for å flytte pelargoniaene også ut i løpet av helga.  Må nok studere værmeldinga litt før jeg bestemmer meg.


2 kommentarer:

  1. Hei. Nå ser det ut til at varmen kommer. På tide. Knuppen på Pulsatilllaen var stilig. Ønsker deg en god helg.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei! Jeg håper at du har rett, vi ønsker oss litt varme nå! Fortsatt god helg til deg også!

      Slett