torsdag 7. april 2016

En liten rusletur i hagen

I dag var det litt oppholdsvær og da måtte jeg jo ta en liten rusletur i hagen.  Fortsatt ligger det mye snø her, men jammen har det forsvunnet mye også.  Og i dag var det ikke snøen jeg var opptatt av.






En liten hepatica, en ungarsk blåveis har dukket opp ved inngangen.  Normalt pleier denne å komme litt seinere enn den vanlige, men i år var den først ute.
















Den hvite ungarske blåveisen har bare knupper, men det er rett før nå :-)

Jeg har dessverre ikke mange snøklokker, men i år er det flere enn noen sinne, så da er det håp for at det med tiden kan bli mange av dem.  
Jeg ønsker meg riktig mange.  Et par tulipaner er også på vei opp.

Hvit julerose står også i full blomst.  Den har blomstret en stund, kommer jo så fort snøen er borte.

Denne julerosa er mer brun/rød og gjør kanskje ikke så mye av seg, men jeg synes den er fin.  Men her trengs det virkelig å bli ryddet opp rundt den.

Eranthisen blomstrer selvsagt også nå, den er jo noe av det første som kommer om våren.  
Denne har jeg også hatt problemer med å få til å etablere seg, men nå kommer det mange og den sår seg litt for rikelig egentlig.  

Det er jo mye på gang, men denne, smilacina racemosa, fjørkonvall, vokser nesten så en kan se det.  Den er en av vårfavorittene, gleder meg til den kommer i blomst.

Det er så mye vi har å glede oss over nå, noe nytt kommer hver dag!  Gleder meg til helga, det er meldt bra vær, så da blir det haging :-)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar