fredag 29. mai 2015

Kongler som dekor

Jeg pleier alltid å ha god plass i kofferten når jeg kommer fra Spania, og nå har jeg funnet ut at heretter skal jeg ta med kongler!

Tidligere har jeg samlet noen furukongler i skogen og brukt der hvor jeg har dekket med bark.  Nå har jeg brukt de store, flotte konglene fra pinjetrærne, og jeg skal helt klart ha med flere neste gang.
Jeg har nå brukt dem oppe på barken rundt en rhododendron.  Her står det også en blå hvitveis som bare er i knupp og bak står en del fylte hvitveiser.  Og det skal bli flere kongler andre steder i hagen!
Og er ikke de fylte hvitveisene vakre?  De lyser virkelig opp i hagen og de brer seg sakte ut over med utløpere.  Siden de er fylte så setter de ikke frø, men de er ikke vanskelig å formere/dele.  Rotstenglene ligger neste oppe på bakken og lar seg lett dele.  Etter blomstring visner de ned og forsvinner nesten helt.

2 kommentarer:

  1. De fylte hvitveisene er helt skjønne, å så fint det er med kongler i bedet :)

    SvarSlett
  2. Helt enig, de fylte hvitveisene er virkelig flotte!

    SvarSlett