torsdag 28. mai 2015

Mye skjer i hagen på ei uke

Etter å ha vært bortreist ei uke måtte jeg ta en liten rundtur i hagen i kveld selv om det regnet og bare var 8 grader, ganske utrolig at det skal være så kaldt i slutten av mai.  Men det har skjedd mye i hagen denne uka selv om jeg tror at det har vært kaldt det meste av tida.
Trillium erectum sto med knupper for ei uke siden, nå står den i full blomst.
Trillium chloropetalum er også nydelig i regnet, foreløpig kun 2 blomster, den formerer seg ikke plagsomt.
Gul dupp eller ranunculus acris Multiplex kjøpte jeg i 2012 og den begynner å bli flott, men jeg trodde at den var høyere og derfor ble den plassert litt bak i bedet ved bekken.  I år må jeg se å få flyttet den slik at den virkelig kommer til sin rett.
Og disse tulipanene, neper, som jeg plantet i fjor høst har blitt flotte i løpet av uka.  Løkene kjøpte jeg hos Garden Living og jeg gleder meg til å se dem litt mer utsprunget.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar