lørdag 2. mai 2015

Lang dag i hagen

I går ble det mye hageing, og det kjentes godt i rygg og lår når jeg endelig fant ut at nok var nok :-)  Det er lett å drive på litt i overkant lenge når sola skinner, og det fortsatt er for kaldt til å sette seg ned.  Så i dag får jeg prøve å ta litt mer pauser.

Mange planter er nå på vei opp, men jeg ser at det fortsatt er litt for tidlig å grave noe særlig i bedene.  Men siden jeg holder på å tømme et bed helt for å 'ta det tilbake', så ble det mye graving allikevel.  Den blå kubjella holder på å springe ut, den er så utrolig fin med sine hårete blomster og blad.  Jeg har også en hvit, men den har ikke kommet så langt ennå.  Og så fikk jeg tak i en rosa hos Myrvold i år.

Også primulaene holder på å komme.  Kuleprimulaene er tydeligvis de som kommer først, for de har blomstret en stund alledrede.  Men nå er det også flere som kommer.
 Og så har også prydkirsebærtreet kommet i blomst!  Det er helt nydelig med sine rosa blomster og humlene elsker det.  Nå surrer de fornøyd rundt fra blomst til blomst, veldig koselig!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar