torsdag 23. juli 2015

Garden Living og oppgraving av bed (før og nå)

I dag klarte jeg å få gjort akkurat det som var planlagt, helt utrolig!

Først skulle jeg en tur til Garden Living, jeg hadde funnet noen planter i nettbutikken deres som jeg hadde bedt dem holde av.  Selvsagt fant jeg et par til når jeg kom dit.
Og når jeg først er der, så må jeg jo også kikke litt i hagen til Tommy og Kenneth.  Det er alltid spennende å se utviklingen der.  De har gjerne endret ting og plantene utvikler seg jo også.  Dessuten er de så flinke til samplantinger så det er alltid inspirasjon å hente.





Og vel hjemme igjen hadde jeg planlagt å grave opp en mikrobiota ved bekken siden den var nedgrodd av kveke.  Men da jeg satte i gang så oppdaget jeg fort at jeg måtte fjerne begge biotaene siden de grodde i hverandre og den andre ble slett ikke pen når den andre var borte.

Her er bekken slik den var før, egentlig var jeg fornøyd med beplantningen her, men slett ikke med alt ugresset.
Det ble plass til noen planter her, og noe flyttet jeg fra andre steder i hagen og ellers har jeg flere hostaer som burde vært delt.  Det var kanskje ikke tiden for det akkurat nå, men min erfaring er at det går greit.


Jeg har tenkt at det her skal stort sett være farger i hvitt, gult og grønt.  Derfor fant jeg to hostaer, en med hvite bladkanter og en med gule kanter.  Og så plantet jeg to gule ballblom.  I tillegg sto det en gul dupp der fra før, Ranunculus acris Multiplex, som forlengst er ferdigblomstret.  Fortsatt er det litt plass igjen, men det fylles nok fort opp.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar